De zin van het leven

14-11-2014 11:21

Heej hallo!

De aanleiding van deze blog is het artikel wat staat in de Quest: https://www.quest.nl/artikel/de-questie-zie-jij-de-zin-van-het-leven

De zin van het leven... Weet jij het?

Ik denk er wel eens over na, over het hoe en waarom van bepaalde dingen.

Beter gezegd ik denk veel haha, ik ben een echte "denker". 

Nu zijn de vragen die ik mezelf stel onder andere: "Waarom is het zo lastig een baan te vinden?", "Hoe komt het dat ik me daardoor soms onzeker/somber voel?", "Hoe lang zal ik nog thuis moeten zitten?", "Wat wil ik verder met mijn leven", "Welke doelen wil ik bereiken" enz., enz. 

Echte kant- en klare antwoorden zijn er niet op deze vragen. Het meeste heb je zelf ook niet in de hand, helaas.

Het is vooral eigenlijk dingen los kunnen laten, mee gaan met de "flow" en risico's durven nemen.

Je weet van te voren toch vaak niet of een keuze die je maakt de juiste is.

Als je durft los te laten, sta je meer open en kun je ook meer genieten van de kleine dingen.

Zo heb ik wel geleerd wat ik het belangrijkste vind in mijn leven en waar ik gelukkig van wordt.

Dit zijn een aantal dingen die mijn leven "zin" geven.

Daarbij hoort ook dat ik mezelf gelukkig prijs met een goede gezondheid, gelukkig geldt dit ook voor de mensen waar ik van hou.

Maar ik weet dat een goede gezondheid niet vanzelfsprekend is... 

Er zijn helaas heel wat mensen (dodelijk) ziek.

Als ik bijvoorbeeld het televisieprogramma: "Over mijn lijk" zie wordt ik muis-stil van binnen.

Je bent 18, hebt een hersentumor, nog zo positief en zoveel wensen...

Of een jongen die nog net op tijd kan trouwen en een vrouw achterlaat die hoopt via IVF toch nog een kind van hem te kunnen krijgen om zo zijn leven door te kunnen geven, hoe mooi!

Hoe erg het ook is voor de nabestaanden en voor de ouders...

Als ouder moet je er niet aan denken je kind te moeten verliezen!!! 

Daarom weet ik des te meer dat je moet genieten van wat je hebt.

"You don't know what you've got till it's gone".... en daar sta ik dan weer even bij stil.

 

 

 

Onderwerp: De zin van het leven

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht