DIY Geboortekaartje

20-12-2014 11:06

Jaaaa weer een nieuw kindje op de wereld! Welkom!

Gisteren kreeg ik het bericht dat een vriendin van mij is bevallen van een mooie dochter.

Ze had er ook een leuke foto bij gestuurd, deze ga ik gebruiken voor het maken van de kaart.

 

Toen Eline geboren was heb ik veel leuke en grappige kaartjes gekregen , soms een paar dubbele. Dat is logisch en ook niet erg.

Het kaartenassortiment in de winkel is natuurlijk ook maar beperkt.

Daarom vind ik het leuker om er zelf een te maken, dan weet je zeker dat de kaart uniek is.

 

 

Ik ging meteen op zoek naar mijn knutselspullen om aan te slag te kunnen.

Boven heb ik een hele doos vol met knutselmateriaal, verzameld door de jaren heen. Dus is er altijd wel een passend papiertje/plaatje/bloemetje ofzo te vinden om iets mee te maken.

Dat is meteen ook een tip: als je iets ziet waarvan je denkt hier kan ik wel iets mee, bijvoorbeeld een lint om een cadeautje of plaatje in de Flow- magazine, dan kun je dit het beste allemaal bewaren.

Je weet nooit wanneer het van pas gaat komen.

 

Dit zijn de basis benodigdheden. Zonder schaar/snijmachine en lijm is het erg moeilijk om een kaart te kunnen maken haha. Daarnaast is het groene ‘meetplankje’ wat ik heb een handig hulpmiddel om alles netjes af te kunnen meten en te zorgen dat je het papier dan goed recht kan snijden/knippen.

Dit is het papier/karton wat ik gekozen heb, goed passend bij de kleuren van haar foto. Het papier en andere materialen kun je bij bijvoorbeeld Pipoo's of Action kopen en soms hebben ze ook leuke aanbiedingen hiervoor bij onder andere de Kruidvat/ Trekpleister.

Een stevig karton voor de onderkant van de kaart (je kan ook kant en klare kaarten kopen effen of met een print/glittertje), aan de achterkant heb ik een wit papiertje geplakt om op te schrijven.

Ik vind het mooi om te werken met verschillende kleuren en printjes bij elkaar, mits de kleuren overeenkomen. Ook kun je hier variaties in brengen met verschillende materialen (dik en dun papier/ andere textuur, glad en glanzend. Voor deze kaart heb ik gekozen voor een papier met een soort van grijsgetekende bloemen erop, een effen roze papier en een roze met gedroogde bloemen erin verwerkt.

Nadat ik verschillende soorten papier heb afgemeten en gesneden (en gekeken of het in de envelop past, ook erg belangrijk) lijm ik deze op het stevige karton.

 

Natuurlijk kan hier de foto ook niet bij ontbreken (voor de DIY heb ik even een foto van mijn dochter over de andere foto geplakt).

Nu is het tijd voor de versiering en afwerking. Voor de versiering van de kaart heb ik gekozen voor 3d-bloemen. Het grappige aan deze bloemen is dat je het midden van deze bloemen mooi op de kaart kan plakken en de bloemblaadjes los kan laten van het papier. Dit zorgt voor een speels effect en zo kan je deze meer laten ‘leven’. Ik heb hier gekozen voor drie bloemetjes omdat mijn vriendin drie dochters heeft. Aan de andere kant van de foto heb ik vijf bloemetjes ‘geponst’ uit het papier met de gedroogde bloemen, dit staat voor hun gezin. De bloem onder in de hoek is er een speciaal voor het kindje.

Als finishing-touch heb ik in de andere hoek heb ik met zilver- met blauwe letters het woord Hoera gemaakt. En dacht ik ‘niks meer aan doen’.

Natuurlijk kun je het net zo eenvoudig/bont maken als je zelf wil.

Het eindresultaat!! Ik ben er erg blij mee.

 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer eens een DIY van mij te zien. En hier ideeën mee hebben opgedaan. 

Veel plezier met knutselen en een fijn weekend gewenst!!

Onderwerp: DIY Geboortekaartje

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht