Negen maanden op negen maanden af

08-12-2014 09:24

Wat gaat het toch allemaal snel, de negen maanden zwangerschap zijn zo voorbij net als de bevalling. Op het moment van bevallen zelf vraag je je af wanneer de pijn eindelijk stopt, is het wondertje eruit dan ben je de pijn al snel weer vergeten.

Vergeten, in de zin van niet meer weten hoe het precies voelde en dat is maar goed ook.

Net zoals je de ‘nare’ kwaaltjes van de zwangerschap ‘vergeet’.

Als ik zwangerschapsverhalen lees dan denk ik wel weer oh ja dat had ik ook maar je staat er niet steeds meer bij stil.

 

Nu Eline negen maandjes oud is vind ik het een mooi moment om even na te gaan hoe het nu met me gaat en of het klopt wat ze zeggen met negen maanden op negen maanden af.

Ik weet wel dat het vanaf de 32e week in de zwangerschap voor mij het zwaarst begon te worden (rugpijn, moeite met bukken etc, slapeloze nachten, blaasontstekingen, huiduitslag, rusteloze benen…) en na de bevalling begon ik me na vijf maanden ongeveer weer ‘de oude’ te voelen.

Althans minder moe (niet meer nodig om een middagdutje te doen), betere conditie, minder last van mijn stuitje. De laatste twee kilo’s zijn er nog niet af, maar who cares!

Wel jammer vond ik dat de zwangerschapstreep onder mijn navel na een paar maanden na de bevalling begon te vervagen. Ik had het niet erg gevonden als die was gebleven, zou een mooie herinnering zijn geweest.

 

Maar wat ik me niet had voor kunnen stellen is hoe mooi een moeder-dochter band werkelijk is, dat is niet te beschrijven zo geweldig! Dikke kus voor mijn meisje <3 

LOVE!!! xxxxxxxxxxx

Hoe zijn bij jullie de maanden na de bevalling gelopen en voelen jullie je nu weer helemaal de oude? Ik ben benieuwd.

Onderwerp: Negen maanden op negen maanden af

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht