Kerstoptreden

23-12-2014 09:25

Afgelopen zaterdag kon ik weer fijn gaan zingen.

We hadden met het koor een optreden gepland staan in de Piazza in Eindhoven.

De winkels waren langer open en er was een catwalk.

Op deze catwalk zouden er afwisselend fashionshows komen en optredens van verschillende koren.

Een leuke activiteit om alvast in de kerststemming te komen!

 

De dag begint al vroeg; om half 8 worden we wakker gemaakt door Eline.

Tijd voor haar flesje, even wat spelen, fruithapje en kruipen door de woonkamer.

En ook haar favoriete activiteit ben ik niet te vergeten.

Op het moment doet ze niets liever dan op het koetje ‘rijden’ (een houten loopkarretje waar ze zowel achter kan gaan lopen als er op zitten). Nu is ze nog iets te klein om zelf vooruit te komen, ze kan nog niet met de voetjes op de grond, dus duw ik haar. Haar kleine handjes houden de handvaten goed vast en al lachend  racen we door de woonkamer.

Wat een plezier en heerlijk om haar zo te zien genieten.

Wanneer ze in haar oogjes begint te wrijven leg ik haar op bed.

 

Nu is het tijd voor mijzelf. Ik neem een uitgebreide douche en smeer me royaal in met lekkere bodylotion. Dan zoek ik mooie ‘kerst make-up’ uit en zet ik de rode nagellak klaar.

De dresscode is zwart met rood.

Mijn nagels lakken bewaar ik tot het laatste moment.

Mijn haren steek ik mooi op met een klem met daarom een bloem en glitters (staat niet op de foto ;-)).

 

Dan zet ik mijn laptop aan en ga ik een leuke DIY online zetten.

Ik luister onder aan de trap en hoor Eline zachtjes brabbelen (papapa…).

De fles wordt weer klaar gemaakt en ik haal mijn mooie meisje uit bed.

Na wat gespeeld te hebben in de box is het tijd voor haar boterhammetje met jam. Ik eet ook even snel wat. Ruud is de ochtend weg geweest en komt nu weer thuis: mooi!

Dan kan ik mijn nagels lakken en mijn zwarte jas uit de schuur pakken.

Shit! Allemaal witte spikkels (lijkt wel vogelpoep) en er hangt een frietgeur (van de frituurpan die in de schuur staat)om de jas… Deze jas gaat het dus niet worden.

Snel naar zolder, gelukkig ligt hier nog een andere (schone) zwarte jas.

 

Hup hup de auto in, Ruud brengt me.

Het is erg druk in de stad, dus wordt ik er nog voor de Mediamarkt ‘uit gegooid’.

Nog een kus voor Eline, Ruud wil er geen omdat hij mijn lippenbalsem vindt stinken haha.

Om 15 uur moeten we allemaal bij de catwalk staan en om 15.30 begint onze eerste ronde.

Helaas was het programma  al uitgelopen, dus moeten we langer wachten.

Ondertussen kunnen we rode sjaals en kerstmutsen pakken.

Even twijfelde ik of ik nog snel wat gluhwein zou drinken, er stond een kraampje in de buurt…

Toch maar niet gedaan haha, stel dat ik van de catwalk zou vallen…

 

Hehe eindelijk was het onze beurt.

We hebben 2x een half uur gezongen en tussendoor hebben we lekker wat gedronken (warme pure chocolademelk jaja met slagroom) bij de La Place van de consumptiebonnen die we gekregen hadden. Ook ben ik nog met een koormaatje de Bijenkorf binnen gelopen en hebben we bijna alle Ritualstesters gebruikt. Ik zag Tony-repen liggen,in allerlei smaken, ze riepen mijn naam. Het was moeilijk, maar ik heb ze genegeerd.

Tijdens ons optreden was er genoeg publiek en werden er zelfs foto’s gemaakt. Ik voelde me bijna beroemd haha. Om kwart voor 6 zat het er weer op en ging ieder weer zijn eigen weg. Tot volgend jaar allemaal!

Een borrel pakken zat er voor mij (omdat het zo was uitgelopen)niet meer in, de volgende keer beter.

Het was ook al goed donker geworden en het regende, bah. Gelukkig hadden we hier op de catwalk geen last van, de Piazza is overdekt. Even snel pinnen en dan ren ik naar het afdak van de Mediamarkt. Verzonken in mijn telefoon hoor ik ineens een auto toeteren, niet 1 maar wel 3 keer… Verdomme wat is dat nou voor een onzin. Heej die auto ken ik… oeps.

We rijden naar mijn schoonouders waar we chinees krijgen.

Moe maar voldaan kruip ik iets voor middennacht mijn eigen bed weer in.

 

Hoe was jullie weekend? Een leuke (kerst) activiteit gedaan?

 

Onderwerp: Kerstoptreden

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht