Review kinderboeken

18-12-2014 11:02

Een maand geleden had ik bij een win-actie van Wij jonge ouders een kinderboekenpakket gewonnen van  Kinderplezier.nl .

Kinderboeken: ik ben er altijd dol op geweest, nu nog als volwassene/moeder zijnde.

 

Wat een fantasie wordt er door de schrijvers gebruikt en vaak met erg mooie illustraties erbij! Verhalen schrijven heb ik als kind veel gedaan, dit werd ook erg gestimuleerd door de leerkrachten op school. Omdat ik hier veel plezier in beleefde ben ik als negenjarige de uitdaging van de meester aangegaan om een verhaal van een meter te schrijven. Wat voor toen een erg lang verhaal was. Ook kwam er regelmatig een verhaaltje van mij in het schoolkrantje. Ik verzon de gekste avonturen met allerlei karakters. Zo heb ik 10 delen geschreven over “de spin”. Later was het dagboeken schrijven meer in trek en heb ik verschillende van deze boeken boven op zolder liggen. Hier lees ik met plezier in terug.

 

Dit is ook een van de redenen waarom ik begonnen ben met mijn blog, maar daar kom ik later nog op terug.

 

Op vijf december viel het kinderboekenpakket op de mat. Wat een leuk sinterklaascadeau!

Dit zat er in:

 

Boekje van Bumba

Piep boekje met een schaapje

Boekje van Sesamstraat

Boekje van de Tovenaar van Oz.

 

Allemaal boekjes in de categorie 0-2 jaar.

Als eerste heb ik het piepboekje bekeken met Eline. Het is hierbij de opdracht dat de peuter zelf op het schaapje drukt als hij/zij  het woordje ‘beh’ hoort. Het boekje is mooi klein zodat ze het zelf kan vasthouden (en in de mond kan stoppen). Leuke plaatjes en korte zinnen.

Jammer is dat het schaapje moeilijk in te drukken is.

 

 

Daarna ben ik gaan kijken naar het boekje van Bumba.

Het gaat over ‘kleuren’. Goed om de kleuren mee te leren. Meer voor als ze wat ouder is.

Toch vond ze de plaatjes erg mooi, dit zal te maken hebben met het feit dat er goed felle kleuren zijn gebruikt. Dus groen is ook echt groen en geen mintgroen bijvoorbeeld.

 

 

Het boekje van Sesamstraat is echt een prentenboek met grote platen.

Moeilijk voor Eline om het zelf vast te houden.

Het verhaaltje is ook te lang voor nu om geconcentreerd te blijven.

Ook eerder voor als ze iets groter is.

 

Het boekje van Tovenaar van Oz vind ik eerder vallen in de categorie 3-5 jaar.

Er staat erg veel tekst in, dus ook lastig om de aandacht vast te houden.

 

Conclusie: het piepboekje en het bumba boekje zullen nu het meest worden bekeken.

 

Wat is jullie favoriete kinderboek? En waaraan moet een goed kinderboek in jullie ogen voldoen?

Onderwerp: Review kinderboeken

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht