Update solliciteren

11-12-2014 21:41

Na vier maanden solliciteren even een update.

Dat het niet altijd even makkelijk is heb je al eerder kunnen  lezen . Ondertussen heb ik al veel sollicitatiebrieven verstuurd. Voornamelijk voor functies als: marketingmedewerker, administratief medewerker, receptioniste etc. Omdat ik hier de meeste ervaring in heb en deze banen mij erg aanspreken.

 

Ik ben nu 5 keer uitgenodigd geweest voor een gesprek.

Zelfs een vervolggesprek heb ik gehad! Ik had gereageerd op een andere vacature (medewerker orderverwerking) in dat zelfde bedrijf.  Deze functie was al vervuld, maar gezien mijn cv wilde ze mij graag zien voor een gesprek voor een andere functie, namelijk die van directie-secretaresse.

De gesprekken waren erg goed gegaan. Ik was gelukkig niet zenuwachtig en gaf voor mijn gevoel goede antwoorden. Het spannende was dat er naast mij nog een kandidaat over was. Deze had net iets meer ervaring, dus kozen ze voor de ander.

 

Helaas blijf ik ook veel afwijzingen krijgen. Ik heb nu het idee dat alleen brieven versturen niet genoeg is.

 

Op internet lees ik steeds meer over solliciteren met social media.

Dit wil ik ook meer gaan inzetten.

 

Daarom heb ik nu de volgende acties uitgevoerd:

·         Via Facebook laten weten dat ik werkzoekende ben en wat voor baan ik zoek

·         Mijn Linked-in account geüpdate en aangevuld en de link voor deze pagina op mijn cv gezet

·         Mijzelf aangemeld voor “Werkversterkers” een online platform waar werkzoekenden elkaar tips geven en ervaringen met elkaar delen.

Simone van simoneblogt.nl is hier gastblogger

 

 

 

Twitter schijnt ook een goed medium te zijn.

Heeft iemand ervaring met solliciteren via Twitter?

 

Wie heeft er nog tips met betrekking tot solliciteren en het inzetten van social media?

Bron

Onderwerp: Update solliciteren

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht